Alahai kampungku

Hai readers. eh, readers ? ada ke org yg baca belog aku nih ? haiihh, belog aku ta laa vogue da bastt gituu kan. tp bolee laa dpd tade. bolee jugak aku update kan. walaupun tgn aku sengal sengal jee nih. walaupun mood aku ta berapa nk stabil skang nih. tp aku gigih jugak laa nk update nih kan. kg aku punya pasal laa nih. tapi seriously, aku mmg nk cerita pasal kg aku kt readers aku nih. walaupun readers aku ta seramai readers korang kan ? '__'

Adat aku bila balik kg. haihh, kg ta laa jauh mana tp mmg tiap tiap tahun laa aku buat cenggini. Tanjung Bidara Melaka, kg sebelah arwah ayah aku. lagi kan arwah ayah aku tade. so, mcm ta selalu laa aku balik kg kan. tp nama pn sedara even bapak aku da tade lagi aku sebagai waris mesti laa mengeratkan silaturahim antara saudara kan ? ha, ni kang msk pulak sub sub topic subjek Syariah Islamiah aku ni kang. err, ade kee bab mcm ni dlm syariah islamiah ? ==' teruk kau shaff ! tiap tiap tahun tuh mesti laa aku spent time kt kg nih sb ta kan langsung ta balik kot. nanti sedara sepupu sepapat ta kenal pulak shaff bila da besar. shaff da laa makin besar makin cun. *abaikan. haha. aku rasa last sekali aku balik kg masa akhir thn f4. lama kan ? aku jelaa. thn lepas nk balik ta bole sb aku kan spm. byk kelas tmbahan plus akhir thn kan aku exam. adek aku jelaa yg balik. then, thn ni aku rasa aku mmg patut balik sb aku ada cuti yg panjang plus aku rasa last year nih mesti aku da sibuk sampai rasa tade masa nk balik kg. cehh, padahal UITM Lendu ta jauh pn shaff ngn kg kau. jgn kata tade masa. hehe.

oke oke, back to the topic. Kali nih aku balik kg sb ade wedding. cousin aku kawen. kalau ade pape majlis mmg aku n family balik tp tade laa bermalam kan. cuma for dis time aku rasa aku nk tidur sb mcm da rindu ngan angin angin laut kt rumah atok aku tuh. ouh, bila ade wedding kan. semua laa cousin cousin aku balik. sampaikan aku da ta kenal laa sape sedara aku. means, dea da kawen tp aku ta kenal sape laki dea. tbe2 jee da ade 2 anak. ouh, teruknya aku. alaa, dea pn ta selalu balik. mmg laa aku ta kenal. *ayat cuba nk menutup kesalahan sendiri. haha. tp rasional kot aku cakap kalau aku ta kenal sb sedara sebelah ayah nih mmg ramai. terutama sekali lelaki. haiihh, mmg ramai. cuba korang bayangkan sabun badan yg sebuku tu kalau baru guna harini esk sure2 da tinggal ciput yg mmg taley nk guna lagi da. dapat bayangkan ta ramainya manusia dalam rumah atok aku yg time time semua sekali balik. jgn kata sabun buku laa ubat gg pn mcm tuh jugak. jadik, inisiatif bg sedara jauh yg mcm aku nih kalau nk datang bermalam tuh bwk laa segala barang mandian walaupun seciput sabun. hahaha

adat family sebelah ayah aku nih pulak kalau ade wedding , org melaka kan wedding dea lincah jee habiskan ? time nk kemas kemas ptg tuh sure sure ade acara membasahkan kaum kerabat dgn air. ta kira laa air ape. air manis yg ta habis petang tuh. air batu *yg ni sejuk sioot. air buat basuh pinggan. air sabun. segala mcm air laa. janji kau basah. err, mmg teruk. pengantin pn ta terkecuali. pd korang mcm bodoh kan. tp sumpah meriah wey. anak sedara simbah bapak sedara ? tade nk marah. adat nih mcm memeriahkan keadaan. so, masa ktorang kemas kemas tuh tade laa mcm penat sgt then semua nk moody moody jee. kemas kemas sambil main kan. mesti laa seronok. sure best wokk. aku yg baru dtg ni ha, salin salin baju jee terus kena tarik terus jee kena simbah dgn air sabun air laut air sejuk. haihh, kesian aku basah lencun.

panjang daa aku cakap kan. oke laa, bukan senang aku nk update entry pepanjang cenggini. hehe. okayh okayh, berbekalkan phone camera aku yg 3.2 megapixels aku pun snap snap laa scenery yg cun cun kt kg aku tuh. kang kata aku update panjang panjang sampai korang tersengguk sengguk pulak baca kan.



hero hero malaya sibuk bukak khemah.


nampak pokok ceri yg redup jee tuh. haihh, situ laa aku lepak lepak ngn cousin cousin aku sampai 2 3 pagi. sejuk aman damai jee.


petang esoknya, hero hero main bola. padang sebelah jee rumah atok aku. haihh, bukan padang laa. kwsn lapang laa shaff. bukan ade rumput pn. ade pn ciput sana ciput sini. nampak ta pelangi kt atas tu. lawa kan ?


lawa kan ? alaa, korang mesti cakap. alah mshaff nih. aku da pegy laa. eley, aku nk cerita jugak. hihi *ketawa gedik :)


yg ni aku suka. sepetang bersama pantai *tetibe ==". padahal time nih ngah baring baring kt pangkin. tapi aku sempat jee capture pic nih. pak long dan iman. ta sedar tu aku amek gamba deaorang. heeehh.


suka ni jugak :)


gambar masih lagi diambil dalam keadaan berbaring. malas kot.


petang petang malam malam kt sini laa aku lepak ramai ramai dgn cousin2 aku. kalau yg lelaki2 semua memancing malammalam buta nty kitorang buat bbq. superb wey duk sini.



mmbeekk ! kambing pn nk masuk belog jugak derr.



ni scenery2 depan rumah atok aku jee. tenang aman dan damai jee wey.


ni kt bahagian jeti. dr umah atok aku nk ke sini jalan kaki ikut pantai. alamak, jalan ngn bf sure romantik beb. cehh !



Last but not least. ta kn gamba aku tade kan. hahaha. nk jugak. punye laa tade gamba aku time kt kg nih. aku terpaksa edit jee pic nih.

c u all tomorrow bebeh :)



BUBYE !

THANKS FOR READING

0 karut mengarut: