Bila zaman semakin moden.

Salam sejahtera semua. kita kembali semula ke sri pentas.

ceh ceh, jgn ada yg nk cakap tajuk aku mcm nk buat karangan spm atau bla bla bla.
tp aku pn mcm terasa rindu kan nk buat karangan berjela jela panjangnye. oh gosh, aku da mula rindu kt kwn2 aku. sob sob sob, sume da sibuk assingment sana sini. kuiz laa ape laa ini laa itu laaa. aku ? ouh, aku masih lagi sibuk b'fb, shopping, tengok tv. masih lagi bercuti. cop cop cop, ini ada kena mengena ke dgn tajuk aku ? ta kan ?

bila zaman semakin moden. apa yg korang bayangkan yg aku akan cakap pasal tajuk nih ? facebook. sape tawu facebook tu apa ? dalam bahasa melayu MUKABUKU. ha, korang tipu laa kalau ckp tatawu apa itu facebook. kenapa aku nk cakap pasal ni ? sb dr tengahari td aku online. tp bila da pukul 4 perut aku da mula laa buat bising. tawu kenapa ? sb aku lupa yg aku ta makan lagi. tu laa dea bila aku da syok sgt mengadap alam maya nih.

alaa, ta kira laa muda ke tua. semua sama. fb nih memudahkan kita mencari kawan2 lama atau kawan2 kau yg akan datang ? aik, akan dtg ? ala, mcm aku ni ha. nk masuk uitm. mula laa cari kawan 2 kt uitm tuh nty. ta faham faham lagi ke? haha. td bila aku stop kejap sb nk makan aku terfikir. lekanya aku sampai lupa nk makan. sanggup pulak tu makan smbil online semata mata ta nk ketinggalan. betul ta ? betul kan ?

sanggup kan kita tidur lambat semata mata nk online. padahal time sekolah dulu kalau homework byk ta nk pulak kau tidur lambat kan utk siapkan homework tuh. plus, sanggup pulak kan aku taip panjangpanjang nih semata mata ta nk belog aku ni bersawang. cuba kalau org suruh kau buat karangan berjela jela. aish, beriburibu alasan yg kau bg kan. testpad tade laa. pen da tade dakwat laa. idea tade laa nk buat karangan. mood tade laa ini laa itu laa. ta ke beriburibu alasan yg nk bg kan ?

plus plus, sanggup pulak kan berabes kredit nk online guna hp sb beruk band kena sorok. da laa online pakai hp laju je credit aku abes. fb pn pandai. dea buat pulak fb via sms. mcm tatawu je yg aku nih da ketagih nk online. cuba kalau ta dpt online 1 hari. wah, dlm kepala da mcm2 fikir. ish, mesti kwn2 aku ada yg post something kt wall aku. mesti ada kwn yg add aku. mesti ada org yg komen status aku. ha, ta ke macammacam fikir tuh.

kalau dulu org sibuk laa friendster. ha, sape ade friendster angkat lappy skang. ada kan. aku jujur aku cakap. aku tade friendster. nk tawu ta kenapa ? sb dulu budak2 sekolah aku suka sgt ngn friendster tuh. ish, aku ta nk ! after dat myspace. aku ada ? tu laa alam maya pertama aku okayh ! hahaha. buat pn sb masa tuh tgk fofular laa ms tu. tp ms tuh mcm 1 persaingan kot. kenapa ? korang ta rasa ke (utk orang yg pernah memiliki ms je okayh) ms tuh maingmasing berlumba frenlist sape lagi byk. pic cmnt sape lagi byk. sape yg selalu update gambar baru. sape yg ada ramaikwn, pic cmnt byk kira dea fofular laa. perlukah tu semua ? errr,dulu aku suka laa. hehehe.

tapi tapi, bila ada nya facebook. yeahhh ! aku suka. kenapa ? aku rasa fb ni utk org yg kita kenal kot. aku pn sgt2 annoying melayan org2 yg tidak dikenali cubacuba nk chat kt fb aku. kalau ms blh laa kau lyn ntah sape sape laa kan. ouh, tapi tidak fb okayh !

kesimpulannya disini jgn laa terlalu leka melayan alam maya !
Sekian wasalam berita dari shafiqah sharmeen.


THANKS FOR READING

0 karut mengarut: