yeahh ! aku da kurus.

Hai readers. hahaha, tajuk aku kejam gila kan. brr, ta kurus mehh. kurang sikit jee berat aku. hoh ! alaa, biasa laa perempuan. ni kena jaga tu kena jaga. baru laa saham tinggi. kalau lelaki, mkn laa berapa byk yg deorang suka. benda tuh ta jadik masalah kot pd deaorang. berat ouh berat. seriously aku ckp, aku mmg sgt sgt kesa dgn berat badan aku. ye ye, aku tawu aku ta kurus dan langsing mcm korang semua. ==" dats why aku sgt ambil peduli pasal berat bdn aku. even aku ta sekurus korang *ayat humble gila, tapi sekurang-kurangnya aku berjaya jugak mengurangkan berat badan aku yg agak ta berapa nk stabil masa aku f5 dulu. haaiihh !



okayh, cerita nye mcm ni. aku tatawu laa. aku mmg suka mkn kot. budak kelas aku pn ckp aku kuat makan. haaiihh, nk buat mcm mana da mmg suka makan. haha. plus dgn aku yg stay asrama. aku nih mmg laa sangat2 mengikut waktu makan aku. ehh, sgt susa maa nk mis 1 waktu makan pn. even, minum petang sekalipun. ahaha. masa tuh aku fikir mcm ni. eh, kena laa makan. nty kang lapar mana pulak nk cari makanan. ha, mana ta gemuk aku time f5 dulu. dlm loker tayah ah nk ceritakan. mesti ade milo 3 in 1,biskut jacob sesedap rasa. haiihh, mknn utk memalam kan. aku kan stay up. *stay up sgt ! =="

waktu rehat pulak mesti laa aku org pertama yg sentiasa menunggu 10.50 pagi tuh. hooohh, sblm rehat blh tidur lagi. nak nak lagi kalau waktu bm. *nasib bm aku kepujian kan. hahah. even aku turun breakfast pg tuh tp perut aku mmg da set 10.50 tuh mesti makan shaff ! nk buat mcm mana. tu laa aku. berat bdn aku last year sgt2 berat. malu aku buat pengakuan kt sini. hahaha. tp skang da ta lagi. ringan da wey. hilang da 6 kilo. oke what. seluar bermacam seluar pn da muat. kalau last year aku rasa gemuk sampai tahap jeans aku tuh da ta muat da. rasa mls da nk keluar sb tade baju yg suitable pn utk aku bwk keluar jln2. semua da kicik jee aku tgk. sekarang da oke maaa. berkat aku keje ngn bapak aku. korang tahu ta dewan mkn asrama ? ha, aku jadik mkck dewan mkn maa selama 4 bulan lebih camgitu ah. mop lantai, sapu sampah, angkat thermos yg berat gila tuh. mana ta hilang beberapa kilo aku nih.




after dat baru laa mcm senang hati jee. aku pn ta sedar aku da hilang 3 kilo time tuh. sampai satu masa, makcik aku tegur 'seluar kau nih myn da londeh laa. hip hop kee ape kau nih.' then budak2 pn tegurkan ' peh, akk ni hip hop ekk. seluar londeh jee sey' hip hop hanggukk kau ! aku pergi keje mmg jeans tu jela yg aku sarung. time mula2 keje ngam ngam jee ngan kaki aku n pinggang aku. tatawu plak skang da kecik sikit pinggang aku nih. hahaha. start dpd tuh aku selalu ah kira aku hilang bape kilo bla bla bla. kena laa maintain kan berat badan kan. plus, kita mmg patut pn kan jaga pemakanan kita. mcm aku sekarang sgt sgt laa elak utk ta mkn malam. ta bgs kan. cehh, jaga badan konon. HAHA. makan bila aku lapar jee. lain laa mcm time kt hostel dulu. 7 pagi mkn 11 pagi mkn 2 ptg makan 5 ptg makan 6.30 ptg makan 10.30 malam mkn. haa, tu ta termasuk ape yg aku mkn time kt kelas kt dorm time stay up segala. mau ta byk yg aku sumbat dlm 1 hari.

so, mari laa kita beramai ramai mengamalkan cara pemakan yg sihat !

BUBYE !

THANKS FOR READING

2 karut mengarut:

aNis aMirAh said...

hahahah. menyampah je tajuk!

SHAFIQAH SHARMEEN said...

hahaha, menyampah eh ?
lain kali ta buat lagi. hahaha