29 Julai ialah hari mengemis

Hwaa, kesian kesian.
Kesian kesian kesian kesian. Shaff mengemis. Percaya ta ? Percaya laa. Aku mmg mengemis. Hwaaa, percaya laa wahai kawan-kawan ku.
Semalam duet dlm purse mmg tinggal 5 hengget je. Ta terfikir pn nk cucuk duet plak masa duet tgl 10 hengget ke hape ke. Sb mmg ta kuasa laa nk jalan jauh2 semata-mata nk cucuk duet. Sekali, hambekk kau ! Malas kan nk cucuk duet.
Ta kuasa kan nk jalan jauh jauh. Semalam duet aku mmg cukup2 je makan utk breakfast.
Nk lunch mmg tinggal 2hengget je. Mmg nk buat tayik gg pun ta cukup.
Tapi nasib laa time breakfast mkn agak knyg. so, lunch tade laa kebulur sgt.

Mula-mula mcm ta kesah la duet tgl 2 hengget sb ingat lepas class MAT jam 12.20 tu nk g bank then cucuk duet kan. Tapi apesal mcm suwey sgt then mmg nk kasi aku rasa mengemis agaknya.
Bole pulak ATM Maybank tu buat hal. Saje ta kasi aku keluarkan duet. Haihhh.
Panas je hati. Akhirnya, buat keputusan beli roti gardenia yg kecik tu RM2.30. Makan dgn peanut choc pn sedap. Kenyang pn kenyang.

Tu utk lunch. Tapi utk dinner mmg da tade da duet aku. Nk cari celah poket ke celah baju ke mmg tade da. Yg ada duet syilling laa kan.
Beli gula-gula bole laa kan. Ada pasar malam pulak tu. Tak ke mcm bangang pegy pasar malam tapi duet tade. Maka dgn itu aku terpaksa laa pinjam duet kawan. huk huk huk, hampeh je kan. Kesian betul aku. Mmg kesian.
Aku pn mcm ta percaya je aku tade duet. Tu laa padahnya ta nk cucuk duet awal2.

Hwaa, malam ni ada perasmian sukan kolej. Tema merah sb aku kolej merah.
so,merah membara ouh jantungku.... bla bla bla.
Aku malas nk pegy tapi cop punya pasal terrrrrrpaksa laa pegy.

BYE !

THANKS FOR READING

0 karut mengarut: