Hari hari akan ulang bende yg sama. percaya laa !

Minggu orientasi da habis. Class pn da mula even masing-masing belum ada textbook even jalan-jalan kt uitm ni belum cam betul-betul lagi even kelas-kelas aku pun aku masih ta berapa nk ingat. tapi aku kena ingat jugak sb benda-benda ni laa yg aku akan ulang hari-hari, jalan tu laa yg aku lalu hari-hari. so, tade laa alasan laa nk cakap 'alaa, ta ingat laa cls T101 kat mana. alaa, kt mana ea DKHEA4, alaa, kt mana ea toilet berdekatan. alaa, mcm mintak penyepak jee nk mengada-ngada sebegitu rupa kan. bukan ke da 18 tahun. pandai-pandai laa hidup dan jgn cuba nk mengada-ngada tatawu mcm mana nk cari kelas mcm mana nk ingat jalan-jalan kt uitm ni. Uitm Melaka ta besar sgt pun. cuba kalau lepaskan kt shopping complex yg besar GILA, pandai pulak kau jalan sorang-sorang dan pulang ke pangkal jalan kan. ni Uitm jee kot.

Ahad lepas masing-masing sibuk jalan-jalan kt Uitm sibuk nk campus tour sendiri sebab nk cari cls utk hari Isnin dan seterusnya. aku ? hmm, hampeh jelaa shaff nk buat campus tour kan. aku berserah jee. cehh, padahal malehh nk keluar bilik. betul, serious aku ta cari. nasib laa roomate aku ni 8 orang budak DIA and the others budak kos aku. so, diorang yg rajin-rajin belaka ni p cari kelas. aku cuma tny jee. 1st day cls aku , tade laa semangat pn. biasa jee, mcm tade perasaan tapi aku bgn mmg awal. haaiih, breakfast kot. muka control macho je pg tu padahal dlm hati da susa hati sb ta sure cls kt mana. yg aku tawu kt bangunan lama. Nasib laa ade budak nama sama ni. dea laa yg tolong aku. siap berjemput kt depan fakulti kot. punya laa ta guna shaff ni kan. hehe. takut sesat ! the 2nd day pn sama jugak. tatawu jugak cls kt mana. tawu pn gitu-gitu je. haiih, main hentam jee. jalan pn confident gila jee. haa, sekali hambekk kau! sesat beb. haa, nasib pandai cari. jumpa jugak clsnye. konon 1st day ta nk sesat. kan da sesat jugak. tu laa padahnye ta nk usaha cari cls sendiri. nk bergantung pd org je. kau ni shaff. tolong jgn nk mengada-ngada.
oke ! :)


Untuk 3 hari ni oke laa. aku pn dapat cls yg oke laa jugak. Ulangan : JUGAK.
tapi bila msk cls mesti ade je bende yg akan hee, kenapa laa. euuww, tolong laa. ish, mengapakah. ouh,pls ! emm, ada laa. tak bole laa aku mentioned kt sini apa dea.
ta penting pn actually. aku je yg melebih-lebih (-__-)


Setakat ni aku baru masuk class Financial Accounting, Computer Application & Communication in Accounting, Consoliating Languange Skills and kelas yg aku rasa paling enjoy laa setakat ni class CTU. Class agama oke. serious suka. auuww ! class yg belum lagi ada ialah business mathematics. ouh, terasa berdebar-debar ye sb budak cls lain da dapat pn notes MAT. aku da pn selak-selak sambil menghirup hot chocolate buat kali kedua. sambil-sambil tu jugak aku berfb. sambil tu jugak terfikir-fikir dan mengutuk diri sendiri sb ta belajar admath betul-betul time sekolah dulu. terasa menyesal =="


Lepas ni hari-hari laa kena lalu tasik, hari-hari lalu tepi Dang Merduwati, hari-hari kena naik turun tangga. ouh, tangga ni penting. hehe. hari-hari makan kt Syahbandar. semuanya hari-hari laa. bende ni laa yg aku ulang dalam beberapa bulan ni. Bgn pg pn tayah ada yg kejut sb sebelum pukul 7 mesti mcm da tersedar sb sejuk sgt kot. yg penting selagi ta pukul 7 aku ta kan bgn. hehehe. Tiap-tiap hari aku ada class pagi. bersiap pagi-pagi mcm tu buat hati bikinnnn panassss jee tgk roomate lain masih membongkang mcm org gila dan berdengkur tanpa menghiraukan orang lain. tapi malam-malam da bole berfb sedangkan yg lain sibuk nk pegy class. hahaha.

okay okayh myra comel da call ajak makan. dea lapar sgt. sumpah kwn aku tu manja sgt.

BUBYE !

THANKS FOR READING

3 karut mengarut:

Syaz Shuk said...

tiap² ari aku panjat tangga weyyhh. chance makin kurus tu memang sgt² memberangsangkan =.='


sila kesiankan aku.


babe ! keep on writing. aku suke bace :D <---sambil tepuk² bahu

sharmeen reduan said...

haha.
sapelah yang menjemput shaff di hari pertame ye.?
haha.
Funny tul.:D

SHAFIQAH SHARMEEN said...

syaz shuz : haaiihh, nasib laa da gemuk yg suka memebaca belog aku yg sakai ni. hehehe.

meen : mesti laa kau kan. haaiih, kalau tade kau tatawu laa mcm mana aku hari tu. hahaha thx bebe :)