Aktiviti sepanjang seminggu terakhir cuti saya.


Hye semua. yeahh, lama ta update blog. Maklum laa aku nih cuma manusia yg bergantung pd berukband aku. Bole pulak buat hal time2 raya yg mood aku rasa mcm nk update blog2 hari2 tp terpaksa postpone sb beruk merajuk sb mak aku ta byr lagi. Haa, overlimit kau.
Apa bole buat aku pasrah je ta dpt nk online ta dpt nk update blog. nk online fesbuk pon terkedek-kedek sb nk online kena pinjam lappy mama n beruk mama. Huk huk huk, kesian kan ? Ni pon online pakai beruk kwn. sekarang da kt uitm. Haa, beruk masih belum dibayar. Aku cuma pasrahh --"


Now, masa utk balas dendam. Nak cerita aktiviti yg aku buat seminggu terakhir sblm pulang ke pangkal jalan. londunnnn.
Cuti raya mmg betul2 cuti sb aku cuti lect pon takde bg assingment ke hape ke. Mmg kasi aku enjoy ngn mood raya aku laa. Mmg takde fikir pon pasal assingment. haa, seronok yaw. Bila bukak fb masing2 sibuk assingment2. Ahh, aku lek jee. lek luuu ! Raya thn ni mmg best. Ta boring sb hari2 ada je aktiviti so cuti takde laa bosan mana kan. So, ckp byk pn ta guna. Biar gambar yg ceritakan segala2nya. cewahhhh ! (padahal balas balik sb lama ta update) kuikuikui :)



Raya ketiga. Merah wokk sama dgn colour dinding rumah aku. haha. Baju terrrsangat laa simple. Pilihan ayah katanyeww. Bergambar bersama madam besar sblm pulang ke kg denn Jolobu. T__T


Jalan sgt jam ! Betul2 bosan sampai rasa nk hentak kepala kt enjin kereta. Berasap je duk dlm kereta tuh. Yg drive kt sebelah lagi berasap laa bosannya sb dia yg drive. Aku duk sebelah bole kroohh kroohhh. Huhu


Ngah ngah ngah, kau ingat dpt nk tidur. mahu kena marah sb balik kg naik dua kereta. satu mama drive satu akk drive. Kalau naik dgn mama mmg da lama dibuai mimpi tp kalau dgn akk aku nih mmg dea ta kasi tidur sb suruh teman katanyewww. tuh laa, aku suruh kasi aku drive ta nak. Haaa, mmg ke parit laa kan.


Balik kg den Jelebu mmg takde yg menarik pon. Balik sana mmg mati kutu sb kg takde sape pon. yg ada nenek dgn aunty je. Cousin2 semua da balik. Mmg takde apa pon nk buat. Duk laa goyang kaki je. Nk online pon takde line. Terrpaksa laa online via mobile. Nasib duk sana 3 hari 2malam je. Kalau seminggu mahu botak aku dibuatnye. haha


Raya kelima balik Muar. hooraayy, sgt hepy yaw. Tapi before that singgah Tanjung Bidara kg belah arwah ayah. Jumpa atok.

Tgk, handsome atok sy. Nak singgah sini siap lalu dpn UiTM aku lalu dinganjeng2 nye dgn akk aku. Err, aku cuma mampu diam.



Cousin aku dpt anak lg. Haihh, bertambah2 anak sedara. Cousins belah Melaka ni mmg ramai. Bole kumpul ramai2 bawak g berperang. Bersifat keibuan ye akk kita disitu. Huahua


Servis bertukar tgn kpd adik manis kita. Haa, msg2 nk pgg baby tembam nih. Geram oh! Makcik2 ckp baby nih mcm aku time baby2 dulu. Upss, kantoi ahh aku kecik2 tembamss gilesss. hehe


Balik balik je rumah bopren kesayangan dtg rumah. Haa, sgt laa suka yaw. Rindu gila babas dgn iwan. Bila iwan dtg mcm biasa laa kan. Harus laa mengambil gambar. Peace iwan. kau sgt comel.


Dan terrrsangat pasrah bila esoknye mata sakit. Tatawu laa kenapa. Habes lebam mata aku.


Tgk tgk. Bak kata mak iwan da mcm org OKU. tsk tsk tsk, sakit doe. mmg ta rupa apa laa masa sakit mata nih. burokk gilessss!


yg ini aku suka. muka suci dan murni je yawww !


Yg sebelah tu adik iwan. Ta secomel iwan. Tapi aku suka jugak. Ahh, geramnye ngn budak2 nih. comel kan ? I love kids :)


Mata lebam muka sememeh pn masih ada hati nk ambil gambar kan. Apa aku dulik. Janji rockk yaw ! gambar kedua : tgn tuh tatawu apa motif nye. tidak disengajakan.


Menjadi adat bila bdk kecik ni dtg rumah hp aku mmg kena kebas sb buat main game. Mmg susa laa nk main msg ke hape ke.


Ptg tuh bawak iwan jln2 taman naik scooter. Haa, letak dia kt depan kasi dia press. Suka laa dia kan. Konon mcm dia yg bawak. Aku yg kt belakang mcm nk tercabut jantung kasi dia press. laju nyah. Mati makk !


Saje tambah koleksi gambar iwan. Buah hati pengarang jantung busuk masam aku. Cuti sekolah dtg rumah akk lg ye :)


Ni Mia. Anak kpd cousin aku. Aku mmg suka ambik gambar bdk2 kecik nih. Konon bersifat keibuan. haha


Haa, ni comel. bawak tidur sampai terrmimpi-mimpi nyah. hehe


Muka iwan bila bgn tidur. Malam tuh dia tidur dgn aku. Heh, bgn2 je terus snap gambar dia sb pg tuh dia nk balik daa.


Then, iwan blk je aku pun keluar beraya dgn member2 terrsyg. Tapi ta dpt nk kumpul semua sekali sb ada yg da balik matrix ada yg da blk U.

Yg penting dapat jumpa si busukk masamm Fatin.


Seronok jumpa kwn sekolah. Tapi sedih sb ta dapat jumpa yg lain2 nak nak lagi Anyss. Tape cuti sem kita jumpa ye ?




Last day before nk balik UiTM. Pegy wedding uncle Mulok kt Masjid Wilayah Persekutuan. Gila glamour anak beranak pakai jubah hitam. hehe


Hari ahad balik UiTM. hati berbelah bagi je nk nk balik sb cuti raya da habes. mcm ta sanggup tapi apakan daya.
Jenuh aku menaip ni. baca laa korang ye. Aku buat sebaik mungkin. Now nk kjnsb dr pg ta mkn apa pon ! err, mcm ta percaya ta mkn lagi.


BYE.

*pg tadi teruk kena dgn meen sb hal entry yg lepas. Hwaaaa !


THANKS FOR READING

0 karut mengarut: