bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..

Ingat lahh pesan org tua bersenang-senang lahh kemudian. Kalau tak susah dulu mcm mana nk senang kan. Dah dua hari tak online. Sgt rindu dgn fesbuk dan belog. Byk entry2 terrtunggak yg kena baca. haihh, semua update entry mcm ada competition entry sape plg byk update sepanjang ketiadaan Shaff di alam maya. oke, statement obvious gila menipu. Harini ta pegy kelas pun. Shaff demam. Ni kes demam yg tak kasi tanda-tanda kecil pun. Bangun pagi je terus dmm. Tak mampu nk bgn apatah lg nk kuatkan semangat. Mmg tak mampu. Aku cuma mampu tidur dan tidurr.

Hari Isnin je mmg da bg hint yg minggu ni mmg tak kasi aku rehat. Hari Isnin busy pasal apa aku tak ingat dahh. sb mmg tak bole ingat lagi. Hari Selasa mmg penat nk mampuihhh. Class habes pukul 10.30 lepas tuh pergi breakfast then pegy library sb nak siapkan presentation AIS. Dlm masa yg sama sibuk pergi unit koko sb nk tukar kesatria. Berlari-lari berfeluhh-feluh. Malaysia sgt panas ye. Around 1.30 kerja da siap so terus gerak balik bilik. Padahal 2.30 nty ada class. Aku mmg balik bilik utk semayang dan mkn roti je. Lepas tuh terus siap dan pergi kelas BEL. blk kelas BEL terus siap utk g koko plak. Mmg lahh penat tapi apa boleh buat. Tanggungjawab aku sbg pelajar. cewahhh, ayat buat org muntah hijau. Koko ptg tuh plak hujan. Mandi hujan laa lagi.


Malam aku get ready utk test AIS smlm. ciss, mmg aku telan 3 paket nes mlm tuh. Hambek kau mcm org gila lahh aku. Nasib dpt jwb AIS dn jayanye. soalan senang lahh gila. hahaha, ayat nk bongkak. Dlm pada minum 3 paket nes pukul 3 aku da tumbang atas katil. haha, nescafe mmg tak bole lawan kepenatan aku. Nasib plak aku tak tidur dlm dewan kuliah semalam sb tak cukup tidur. Smlm pon pukul 10 da tidur. krohhhh awal gila sb mmg nk balas dendam kan. penat coyyyy !

Tawu tawu pagi tadi habes satu bdn aku bisa-bisa. ciss, tak larat gila dohhh nk bgn. Nk ckp kt roomate yg aku tak pegy class pn tak mampu. Pukul 11 bgn mandi mkn lepas tuh telan panadol. Dlm sakit sakit bdn pon aku pegy jugak basuh baju. HARUS ohh. penuh dah laundry bag aku. lepas sidai baju bagau aku terus tidur balik. 5.30 baru bgn. tu pun bgn sb lapar gilaa. Now, rasa mcm da oke sikit sb cuma kepala pusing-pusing sikit. Mana taknye. kalau da mengadap lappy mesti laah pening kan.


ni muka sehari sebelum demam. cett, kan da ckp mmg takde tanda-tanda nk demam pun.


Rasa-rasa kenapa tajuk aku bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian ? Biar susah dulu. Jgn mengadu penat ke apa ke yg penting nty berjaya. betul tak batul tak ? oke, now nk study mat sb besok ade quiz. Wish me luck guys :)


BYE.


THANKS FOR READING

0 karut mengarut: