Dia datang menceriakan hari-hariku

Cewahh ayat mcm mintak penampoo! Elok sikit boleh? Jgn nak in character sgt ehh. Ah cuti sebulan setengah takde buat apa. Sumpah bosan. Hari-hari itu aja yg aku buat. Bgn tidur tengok TV online. Mmg menghabiskan biskut kt rumah. Menternak lemak membesarkan badan biar makin comel. Comel takpe lagi. Gemuk yg taknak. Sesiapa yg nak lemak? Meh kita transfer via bluetooth.

Konon nak cari kerja tapi kalau hari-hari tidur lambat bgn lambat mandi lambat semua lambat. Macam mana nak kerja? Mmg tak jadi apa. Tahu makan kasi ternak lemak je. Tunggu jelah naik semester baru badan dah mcm Giant. T__T

Selepas beberapa mesyuarat dilakukan dan atas persetujuan ramai maka kami sekeluarga membuat keputusan untuk mengambil seorangg budak yang akan menceriakan hari-hari aku. Hoyeahh I'm lovin it! Iwan meh come to mama baby. Cewahh bajet ibu mithali lagi penyayang nih.


Iwan sekarang dah pandai. Dah cerdik. Dah pandai cakap. Semua pandai lah. Dengan kupiah dia ni ha. Dengan spec aku lagi. Habis semua barang aku dia main. Takpe takpe, ibu mithali kann? haha


Haha, 10 kali tengok gambar nih 10 kali gelak. Macam apa da.


Itu mmg spec Iwan. Takpe, main lah sampai patah. Akk mmg banyak duit nak beli spec baru = ="


Budak gedik! haha


Tujuan sebenar aku sorang je nak bergambar. Tapi dia pun nak jugak. Err, takpe, ibu mithali kann? HAHA.


Dia lagi lagi dan lagi.


Tujuan sebenar masih lagi seperti di atas. Tiba-tiba boleh ada dia kt sebelah. Apa cerita ini? haihh.


Yang ini comel kan? Muka mcm sama je lebih kurang. Ala korang tak cakap pun aku tahu. haha perasan perasan.


Ha, kelihatan ye muka seorang yang penyayang. Si-sila untuk mertua-mertua yg nak jadikan saya calon menantu. tehee..


Iwan mesra camera. Dua-dua comel. auww haha.


'Kenapa akk pakai cermin mata tu. Iwan nak lah' Err, barang aku mmg barang dia. Takpe takpe T__T



And you know what. Semenjak dah sekolah sekarang. Dah pandai baca. Semua dia baca. Semua tu takpe lah. Ni dgn messages aku pun dia baca. Hp aku yg bunyi dia yg ambil. Barang aku kan barang dia. Aku cakap dalam telefon pun dia sibuk. Takkan kawan aku pun kawan dia jugak kot? Err.

Semalam pergi Econsave beli barang-barang dapur dgn mak n akk aku. Dah menjadi kebiasaan, sekarang kalau nak beli apa-apa mmg tgk ingredients dulu. Cek kalau-kalau ada yg E5** yg tak halal tu semua kan. Budak kecik nih pun sibuk nak tengok juga. Dah pandai baca kan. Budak kannn.


Budak kepoh. Suka sangat dgn Nescafe tu.


Tengok lah. Kepoh semacam. Mama, ini takde. Beli lah. Cehh, mcm duit dia. haha


Sekarang belajar mengaji. Belajar semayang. Alhamdulillah. Bagus kan. Siapa lagi yg nak ajar kalau bukan aku. Ibu mithali kan. miahaha.

End.
BYE.

THANKS FOR READING

4 karut mengarut:

ANYS AMYRA said...

kawan kau kawan dia jugak laa sbb aku nak kawan dgn dia.haha.

SHAFIQAH SHARMEEN said...

haha, nak jugak kan. boleh lah boleh boleh.

lolitasinta said...

siapakah ???
ta phmm ???
;DD

SHAFIQAH SHARMEEN said...

dis is anak angkat mak aku LOL.