Senyum


Senyum tuh sedekah yg paling senang. Senyum tuh melambangkan kebahagiaan kita. Tapi kalau senyum tipu mcm mana ? Ataupun terpaksa senyum? Kawan aku sorang tgh tarik muka dgn aku. Tapi tadi dalam dewan exam dia pandang aku or terpandang ke apa ke aku pun taktahu then dia senyum kt aku. Tersenyum ke mmg nk senyum atau terpaksa senyum ke taktahu lah aku. Dalam masa yg sama jugak aku pun tersenyum kt dia. Eh, aku pun taktahu. Tapi yg penting aku tiba-tiba mcm terus tak senyum. Aku rasa lah kannnnn.

Lepas tuh tadi aku dah senyum dah dekat kawan aku yg aku mmg baik lah dgn dia tapi dekat fb je. 1 kos tapi tak satu kelas tak satu kolej. Tak pernah bertegur sapa ataupun apa-apa jelahh kan. Tapi yg penting dia comel dia lawa. Aku suka. Tak, aku bukan lesbo! Dia senyum dekat aku lepas tuh aku pun senyum sambil buat peace-peace bajet comel. Padahal dia dalam dewan exam tgh jawab MAT tapi aku dari luar boleh buat senyum yg paling manis untuk dia. haha. Hye Nasha Aziz. Eh Nadiah :D



Tak, sekarang bukan nk cerita pasal kawan aku yg tengah tarik muka dengan aku lepas tu dia tiba-tiba TERsenyum kat aku. Bukan jugak nk cerita pasal aku berjaya senyum dekat kawan aku yg lawa manis manis mcm nasha aziz tuh. Tapi ada lah jugak kaitannya. EH? Tak, tadi balik je dari exam terus buka lappy dan online. Err, merehatkan minda katanya. Terus main google google lepas tuh terus je dapat idea nk update.

Sekali senyum hilang curiga.
Dua kali senyum jadi sahabat.
Tiga kali senyum hati penuh damai.
Empat kali senyum beban jadi ringan.
Lima kali senyum rezeki datang.
Enam kali senyum keluarga bahagia.


Ada kaitan? Aku suka yg senyum dua kali jadi sahabat. Tapi kalau lelaki yg dua tiga kali senyum lepas tu buat muka gatal jadi apa? Ayat atas ni aku jumpa dekat belog budak mana ntah. Lupa dah sebab tengok terus ingat terus aku tekan 'X'. Oh, kejam. haha

Senangnya nk senyum. Kita cuma perlukan sesaat untuk senyuman yg ikhlas dan kita perlukan tujuh saat untuk mengekalkan ketulusan hati kita melalui senyuman kita tadi tu. Buku cakap senyum tu senaman dalaman yg paling mudah. Supaya awet muda katanya. Kenapa lah senyum tuh bukan senaman yg boleh kuruskan badan. Kan senang je aku nk kurus nanti. Haha!

Oke, serius serius. Kajian kata kalau kita mulakan hari dengan senyuman bukan je boleh ceriakan hari korang tapi baik untuk kesihatan. Senyum cuma guna 17 otot muka daripada kerut dahi yg guna 43 otot muka. Banyak juga otot yg muka guna untuk kerut dahi kan. Kerut dahi je pun. Ish ish ish. Lagi apa? Tak, hang pegy bukak tab baru hang bukak google lepas tuh hang search Rahsia senyum. Maklumat dihujung jari. Tu je nk cakap.


BYE.


*Senyum itu kan sedekah. Tapi mampu ke kita senyum disaat kita ditimpa bala ataupun bencana? Mampukah anda? Renung-renungkan dan selamat beramal. Tehee :D

THANKS FOR READING

0 karut mengarut: