Buat apa cari kerja.


Buat apa cari kerja kalau kat umah berlambak lagi kerja yg kau kena buat kan. Buat kerja dekat rumah pun boleh dapat duit. Buat kerja dekat rumah lagi seronok sebab boleh buat anytime ikut suka hati kita. Kalau penat boleh rehat ikut suka hati kita. Takpayah bangun pagi kalau ada shift pagi dan tak payah balik lambat kalau kena kerja sampai malam. kihkihkih.

Duduk rumah tak kerja tak dapat duit tapi nak shopping shopping shopping mmg menyeksakan! Dengan keadaan diri yg semakin mengembang ni betul-betul menyakitkan hati. And my mom mcm tahu-tahu je anak dia mcm stuck dengan duit lalu terus offer kerja dengan dia. Hoyeah I loikkeee.

Mama cakap, 'kalau nak duit buat kerja dalam rumah ni, tolong mama nanti mama bg duit'. Ahaaa! $$$$$.
Aku jawab, 'BOLEH! $$$$$$'

Mmg dari lepas SPM tak berkesempatan pun nak kerja dgn org luar. Masa lepas SPM dulu aku nak kerja tapi mama ayah tak bagi. tapi aku nak jugak nak jugak! So diorang decide suruh aku kerja dengan ayah aku je. Okay tak kisah yg penting poket penuh. And now bila cuti semester, aku betul-betul nak kerja and mama bagi greenlight, aku je yg malas nak cari peluang then merungut takde duit =.=


Bila dapat duit kena senyum lebar-lebar tehee :DD


Buat apa cari kerja kalau kat rumah ada banyak baju yg kena lipat. Ahaa, yg ini tak dapat duit sebab mmg kerja aku. Kumpul lah 3 bakul baju yg tak lipat, mmg tak dapat duit. Tsk tsk tsk T__T


Yg ni baru je tadi aku siapkan. Gosok jubah-jubah mama. Bukan susah pun kan. Tapi apesal iron tu berat sangat? Agak mengamuk sikit lah tadi kan. hehe

Okay korang boleh ckp yg kerja ni senang, patut tak payah duit bla bla bla. Sekurang-kurangnya aku takde lah dapat duit dari mak bapak membabi buta tanpa berbuat apa-apa pun. Even aku buat kerja then dapat duit mcm tak ikhlas tolong mak. Eh mak I yg suruh okay. I terima dgn ikhlas. Sekurang-kurangnya I buat jugak kerja rumah. Kau ada? Okay ada =.=


BYE.


THANKS FOR READING

0 karut mengarut: