Like old man lah you!


Jaga budak mmg seronok. Nak nak lagi kalau dia comel cute menawan menarik pandai cerdik. Ha pakej you i bagi. Seronok jaga budak. Sebab bukan susah pun. Lagi susah jaga budak 14 tahun dpd jaga budak 7 tahun. Budak 7 tahun kau kasi dia gameboy pun dah senyap. Tu tak bagi lagi PSP. Satu hari kau tak nampak dia keluar bilik sebab seronok main game. Ini budak lelaki lah.


Dulu adik lelaki aku ada gameboy. Nasib boleh guna lagi. So, tiap kali dia dtg, gameboy tu jadi milik dia kejap.

Iwan ni mmg tiap kali cuti sekolah aku n siblings aku akan suruh mak aku call ibu dia then hantar dia kt rumah kitorang. Kalau ibu dia tak boleh hantar kitorang ambik lah dia. Nak seribu daya kan. Dari dia lahir dulu aku mmg dah kenal dia. Dulu ibu dia jiran aku. Cehh senang je nak pinjam-pinjam si Iwan ni dari ibu dia. Tapi sekarang dah pindah Klang. Tetap jugak amalkan budaya meminjam tu. haha

Kalau dulu jaga dia senang je nak tipu dia. Bukan dia tahu pun. Kalau nak mengumpat dia dgn mak or siblings aku. Main eja2 je. Budak tak sek
olah. Bukan dia tahu sgt apa yg kitorang eja. Tapi sekarang bila kitorang guna cara eja-eja tu dia boleh pulak 'apa akak? ulang balik ulang balik?' Ngeng betul. Org tengah ckp pasal dia, dia sibuk nak tahu. Sekarang messages aku pun dia nak baca. Yelah budak dah pegy sekolah kan. Cehh.


Comel. Ada tahi lalat dekat hidung.

Okay, act nak story pasal Iwan baru-baru ni. Perangai dah mcm orang tua. Padahal baru 7 tahun. Tapi dia pandai cakap. Sebab tu siapa yg jumpa dia mesti suka dia.


Seminggu yg lalu...

Mama: Sedap tak air dia Iwan?
Iwan: Tawar. Patutnya manis sikit. Tapi tak boleh manis sgt. Nanti kencing manis.

*Budak kecik pun pandai komplen wehh. HAHA.


Dua tiga hari lepas..

Aku : Iwan, nak air milo tak?
Iwan : Nak! Tapi kurang manis.

*Eh kau hengat pakcik-pakcik yg lepak kedai kopi tu je ke tahu mintak kopi kurang manis? Iwan pun pandai lah. Agak tersirap lah darah aku dengar dia jawab mcm tu. haha

Lagi satu sekarang nak bukak baju pun siap berkunci pintu bilik. Adik lelaki aku yg 14 tahun tu salin baju pun tak tutup pintu. Tapi dia siap kunci. Tutup pintu 'gedegangggggggg!' mcm nak pecah dia hempas pintu bilik aku.


Dah besar nanti jgn lupa ye kt aku. Gedik! haha

BYE.




THANKS FOR READING

0 karut mengarut: