Kalau dah sayang, apa pon boleh.

Hey.

Entry kali ialah atas permintaan kawan aku Azuan. Maklum lah sejak sejak ada orang yg sayang ni demand pulak dgn aku mintak itu ini. Cehh. Nasib lah aku ni baik. Dah, jom teruskan apa yg aku nak story.

GF : Boleh awak stop smoking? Please stop kalau awak betul-betul syg saya.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BF : Boleh tak awak jgn facebooking lagi. Saya tak suka.

Cettt, apa punya contoh aku bagi. Well, itu je contoh terbaik yg aku boleh bagi sekarang. Boleh ke korang nak tinggalkan habit korang hanya sebab org yg kau sayang suruh. Boleh ke? Hmm, kalau aku mesti lah tidak.
Habit lah weh HABIT. Bukan senang kau nak tinggalkan mcm tu je. Kalau mcm perokok, kau ingat senang nak stop smoking? Sussah tau! Kesian lah diorang. Haaa, para-para perokok sekalian, nampak tak yg aku begitu memahami perasaan korang. Hahaha bapak batak gila siod asyik cakap pasal rokok je. Blog ni dah mcm iklan rokok dah. Bongok -.-

Dari petang aku dah duk pikir nak cakap apa lah pasal entry ni. Hmm aku ada lah buat soal jawab sikit dgn roomate aku kan. Ehh ingat senang ke haa nak buat entry ni? Susah dol. Dah lah aku tgh stoned gila taktau nak tulis apa. Roomate aku cakap mesti lah tak sebab habit kan. Dah tentu lah kita suka buat. Kita punya suka lah nak buat apa. Lama-lama nanti dia boleh terima. Haaa, nampak tak permainan dia.

Contoh mcm aku. Feng mmg cukup marah kalau aku asyik online je. Nak buat mcm mana dah aku suka baca buku. Tapi lama-lama dia pon okay dah. Dia pon tak kesah sb dia pon dah biasa. Kata sayang, mesti lah terima apa yg kita suka, ye tak? Tapi kalau bf kau merokok jangan pulak kau ikut sama merokok. Memang lah mintak maki namanye tu.

Kita mungkin tak boleh nak tinggalkan habit kita tu tapi atleast kita boleh kurangkan sikit kan. Kata sayang, berkorban lah sikit. Sikit pun jadik lah. Maybe lama-lama korang pun secara tak sengaja tinggalkan habit korang tu. Haaaa, benda ni semua tak boleh jadi dlm jangka masa pendek. Nak tinggalkan benda yg kita suka buat bukan senang. Makan masa kot. So, para para bf dan gf sekalian, kalau nak suruh gf bf korang tinggalkan habit diorang tu agak-agak lah ye. Jangan lah kejam sangat pulak. Tak baik tau. Dlm hubungan ni kena lah tolak ansur sikit. Cehhhh, muntah hijau aku! Haha

Saya sanggup pergi kelas pakai jersi awak sebab awak suruh. Nampak tak yg saya ni cukup baik dgr cakap awak walaupun sy sebenarnya agak bengang lah nak pakai jersi awak bawak pergi kelas. Dah lah kena nganjeng dgn lect je. Haaaa.

Okay itu je nak cakap.

BYE.


THANKS FOR READING

0 karut mengarut: