Kau kawan aku ke? Kau boleh blah lah!


Hai


Kawan. Ahh benda ni dpd aku tadika berhingus lagi aku aku dah ada. Kadang-kadang boleh serabut sebab kawan. Kau kawan aku ke? Kau ingat kau boleh jadi kawan aku? Ahh aku bukan memilih kawan pon. Aku tak pernah nak kesah pon pasal standard ke apa ke. Sebab orang kata kawan ni biaR beribu. Tapi aku taktau apa masalah kau cari masalah dgn aku. Kau ingat aku nak sgt lah kawan dgn kau? Kau betul-betul cari masalah lah.

Apa masalah kau tiba-tiba taknak tegur aku? Aku pun taktau apa yg aku buat. Aku taktau apa salah aku. Tau tau je kau nak buat muka tayik dgn aku. Kau ingat aku kesah? Setakat kawan mcm kau berlambak lah aku boleh cari. Bukan aku nak berlagak tapi manusia mcm kau mmg tak heran lah kalau kau tak ramai kawan.

Apa masalah kau nak buat muka tayik dgn aku? Kau ingat lawa? Kucing luar bilik aku 10 kali ganda lagi lawa lah dpd muka tayik kau tu. Kau nak tutup birai katil kau dgn baju konon taknak tengok muka aku lah. Kau ingat aku nak ke tengok muka kau? Aku lagi rela tgk orang berak lah dpd tengok muka tayik kau tuh.

Apa masalah kau dgn aku? Eh hal dunia lain lain lah. Takkan kau nak sembahyang sebelah aku pun taknak kot? WOI, KAU NAK MENGADAP TUHAN LAH! Ingat sikit boleh? kau nak sembah tuhan! Sanggup kau pergi tempat lain semata-mata taknak sembahyang sebelah aku? Haihhh, nak mengadap tuhan hal dunia tolak tepi lah bodoh! Takde lah batal pun air sembahyang kau tuh. Ahh emosi!

Apa masalah kau nak bayar balik semua benda yg kawan kau tu dah belanja kau? Kau kata kalau dia kawan kau, dia kena terima duit kau tu. Eh bodoh, sebab dia kawan lah dia halalkan apa yg dia belanja kau lah. Sebab dia kawan lah dia tak berkira pasal duit dgn kau. Eh, kau ingat friendship ni boleh dibeli dgn duit ke? Kau dah 19 tahun lah kawan. Pikir boleh tak sebelum buat keputusan? Haihhh..

Aku tak kesah lah kau taknak kawan dgn aku pun sb bukan kau sorang kawan aku. Lantak kau lah nak buat apa. Semua orang mmg nak kena ikut kepala kau je. Semua org mmg nak kena layan perangai hipokrit kau tuh je. Boleh blah lah dpd hiDup aku. Semak!

BYE.

THANKS FOR READING

4 karut mengarut:

FATIN TAHA said...

Aku pun kena benda yang sama. Buat bodoh je. Lagi fikir lagi sikit. Chill. Aku kan ada. Hahaha :DD

SHAFIQAH SHARMEEN said...

hehehhehe yeayyy fatin ada :)

Bella Ayub said...

erk!! kalau dia tanak kawan dengan awak.. kita nak jer.. kita pun ada :)

SHAFIQAH SHARMEEN said...

Bella Ayub : emm boleh lah kalau awk sudi wink wink wink :)