Cubaan pertama: Cupcake comel.

Hei.

Cuti-cuti mcm ni mmg takde apa yg berfaedah pun nak buat. Ada lah berbakti sekali dua untuk mak aku setakat kemas rumah sapu sampah. Ahh itu takde hal. Kalau suruh masak haa itu kena pikir sat jap naa. So cubaan pertama aku untuk cuti semester kali ni ialah cupcake. Yeayyyyy jeng jeng jeng cupcake comel. Comel gila weh. Serius tak tipu. Patin cakap aku pentipu. Tak percaya lah tu aku buat cupcake. (-_-')

Comel kan. Eee sumpah geram gila aku tgk cupcake ni. Teringin nak buat cupcake. >.<

Err kata Fatin, aku pentipu sebab tak percaya aku buat cupcake. Eleh, aku bukan pentipu. Aku menipu je. Cecece, tang mana tu duduk rumah nak buat cupcake? Mmg terbako ler dapur aku. Duduk rumah semua channel pun aku explore. Sekarang ni mmg layan starworld je sb ada masterchef, Kimoro, MelB and yg paling penting DC cupcakes. Auwww, its so lovely wehh. Ggrr geram betul tgk cupcake dia. Rasa nak terkam je TV tu *okay itu menipu.

Yg buat cupcake pon comel apetah lg cupcake dia kan. Diorang ni adik-beradik. Tinggalkan kerjaya masing-masing sb nak buat bisnes cupcake. Tengok kasut Phua Chu Kang dia kaler pink tau. Kitew sukew sanad auww. Ahh boleh lah aku buat bisnes mcm ni lepas diploma *harapan T.T

Yg blonde ni Sophie dan yg lawa semanis cupcake ni Katherine.

Okay guyss, yg paling penting kat sini ialah tema dia weh tema dia. Pink wa cakap lu. Suka gila dengan kedai dia. Apron pon kaler pink. Kotak pun kaler pink. Mmg dah boleh tidur kat kedai dia ni. *Aku pun minat pink. Any problem with that? Muahaha

Lepas ni kalau nak buat suprise kat aku bg cupcake pun takpe tau. Mcm yg kat gambar kat atas ni. Comel jee. Tu pun aku dah terharu. Haha *Ntah siapa nk buatkan aku suprise . Anyone ? No one? Err >.<

BYE.

THANKS FOR READING

10 karut mengarut:

Aisya J said...

haha suka tgk DC cupcakes juga! and suka lagi buang masa di wondermilk hihi :P

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Aisya : hahaha sapa yg tak suka buang masa. seronok lah bleh pergi wondermilk! :)

Aisya J said...

Nanti pegi la! Sumpah tak rugi. :D

FATIN TAHA said...

Yeayy nama gua ada! :D

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Aisya : for sure! Dah mintak dgn Encik Bf awal2 lg dahh. haha.

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Fatin Taha : Ahh patin mmg mcm gitu!

Atika Basiran said...

nyumnyum !

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Atikah Basiran : sdp kannnn. Aku tauu! haha

Farahanis Waheda said...

nak satu ! buatkan pelishhh hihihi :)

shahzrina shahri said...

kak myn,,, nak blaja wat cup cke, try la visit face book Cuppacake B'Licious... die ade wat privet class....hehehehe comel2 giler deco die...