Hartabenda awam untuk orang awam.


Hai

Harta benda awam adalah untuk kegunaan orang awam. Bukan untuk kau sorang buat mcm atok kau punya. Haa emo tak emo tak ? Semalam dapat bus pukul 830 malam. Memang lambat sebab apesal ramai sangat yg nak balik Muar ntah. Duhh, selalu ngam-ngam je dapat bus 630 petang tapi semalam mmg takde luck. So aku tunggu lah punya tunggu.

Dah tu aku asar dan maghrib kat surau Melaka Sentral tu. Dah habis solat mcm biasa lah nak pakai tudung. Nak pakai tudung pulak mcm biasa lah nak tengok cermin. Ye, aku faham majoriti yg solat kat surau tu semua bertudung dan semua nak guna cermin. Aku faham masing-masing nak betulkan tudung tapi tolong lah jangan nak buat cermin tu mcm atok kau punya pulak. Heh emo betul aku.

Semalam aku solat dah kira lambat lah dalam 740 mcm tu. Surau pun tak ramai. So, yg nak guna cermin pon tak ramai. Sampai part aku nak guna cermin tu, adalah satu minah ni. Aku nak describe dia 'perempuan tak ada perasaan'. Dia boleh guna cermin tu selamba dek je mcm takde orang lain yg nak guna. Aku yg kat belakang ni sampai dah terlanggar mcm2 orang dah. Aku dah lah dah cakap 'excuse me', eh dia buat tak dengar je. Dia lagi betulkan shawl dia tu. Nak marah nak maki, baru lepas solat kan. Sabar jelah yg mampu. Nasib lah pakai tudung. Aku sarung je, lepas tu balik McD aku guna cermin McD. Lagi besar lah. Puas hati aku. ggrrr.

So, conclusionnya ialah kita bila guna hartabenda awam tu reti2 lah berkongsi. Cermin tu boleh guna untuk dua orang kot. Kau pun tak besar mana kot. Aku lagi besar kot walaupun ramai cakap aku dah kurus kahkahkah. Dah ah, lepas ni aku tak nak jumpa oarng mcm kau lagi. Tersirap darah aku. Minum sirap lagi bagus.

BYE.

THANKS FOR READING

4 karut mengarut:

Bella Ayub said...

selalu gak jd camtu .. haha.. tp apa nak wat.. sabo jer lah.. :)

SHAFIQAH SHARMEEN said...

Kann ? sabar jelah yg mampu.

Rtp Farra Arisha said...

turunkan sikett perasaan marah tuu :)) hehe.

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

haishhh, memang sakit hati.........:(