Cinta versus Kawan

Hey

A relationship shouldn't ruin a friendship.
Bila dia terima kita jadi kekasih hati dia, dia kena terima orang yg ada disekeliling kita. Bila dia sudi terima kita jadi orang penting dalam hidup dia, dia kena terima dengan siapa pun kita berkawan. Jangan persoalkan dengan siapapun aku berkawan. Jangan jadikan tanda tanya kenapa aku pilih dia jadi kawan, jangan jadikan isu kenapa aku berkawan dengan dia. Aku tau dengan siapa aku berkawan. Bila aku pilih kau jadi teman aku, jangan kau sibuk persoalkan tentang hubungan aku dan kawan aku. Percayakan aku itu perkara penting.

Cinta

Bila bercinta, selalu je tersepit antara kekasih dengan kawan. Hati kawan nak dijaga, hati kekasih nak dijaga. Semua hati nak dijaga, hati sendiri terluka. Aku tak memilih bila berkawan. Aku tidak memilih status bila memilih kawan. Aku tidak mengira umur bila berkawan. Tapi bila kau berkawan dengan aku, kau kena terima dengan siapa pun aku bercinta. Aku yg buat keputusan untuk bersama dia, jadi kau sebagai kawan kena menyokong aku dari belakang.

Kawan.

Aku mungkin kau kata ego, tapi aku perempuan. Ego macam mana pun aku, aku tetap ada hati dan perasaan. Aku mungkin kau kata kawan yg happy-go-lucky, tapi sedih dalam hati siapa tahu. Haa taktau kan ? Taktau dah. Diam.

BYE.


THANKS FOR READING

8 karut mengarut:

nadiaazira said...

luahan perasaan ni...
sabar okay...
benda2 macam ni memang selalu jadi kat kita kan....

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@nadiaazira Thankyou so much. Mmg memahami betul hihihi :)

NURUL AINI NORAZMAN said...

kene amik tahu jugak pndangan dari kawan, tpi kite sndiri kene pndai menilai la pndangan tu elok ke x,.=))

chill yunk,.smile,.=))

Jaja Fendy said...

Baju pinkk tu? Siapa? Mcm kenall ja.

Anyway,chill ja, bukan semua hati org kita dpt puaskan :-)

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Nurul Aini Noraman okay thank you fr your advise. :)

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Jaja Fendy Baju pink tu classmate aku Hajar. Why haaa ?

Jaja Fendy said...

dia kawan dgn kawan jaja, ouhh patut macam kenal ;)

SHAFIQAH SHARMEEN said...

@Jaja Fendy what a small world. Oh yeahhh dia JB kan. no wonder lah kwn dgn Jaja :)